Bunga Falling

Sunday, June 16, 2013

Jom survey produk penjagaan selepas bersalin

1) Set Bersalin Nona Roguy (NV)

Herbanika Bersalin dari Nona Roguy adalah rumusan tradisional daripada Nona Roguy (NR) disediakan istimewa untuk ibu-ibu berpantang, kesihatan bersalin dan kecantikan. Ianya juga sesuai untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan selepas habis tempoh berpantang. Sesuai digunakan samada bersalin secara normal atau pembedahan.
Kini tradisi ini diperturunkan dalam bentuk yang mudah digunakan dan dapat diamalkan oleh semua orang untuk amalan kesihatan dan kecantikan badan. Berbekalkan rumusan herba-herba asli daripada khazanah hutan hujan tropika dan petua serta adat resam dahulu, rangkaian herba Nona Roguy(NR) diproses melalui penggunan mesin-mesin yang termoden dengan taraf piawaian dan ketetapan yang telah ditentukan oleh kerajaan. Produk ini adalah buatan dan keluaran Malaysia.
Harga Pasaran : Rm365.00
Harga Promosi : Rm300.00

2) Set Jamu Selapan


Jamu Selapan Mustika Ratu“Rawatan 40 hari selepas Bersalin”.
Melahirkan bayi merupakan satu pengalaman yang sungguh bermakna.  Kehamilan memerlukan persedian dari segi fizikal dan emosi manakala perawatan dalaman sangat di utamakan agar dapat kembali bentuk badan asal selepas bersalin.  Walaupun pelbagai jenis rawatan moden berada dipasaran tapi masih ramai wanita khasnya masyarakat Melayu memilih cara tradisional untuk rawatan selepas bersalin.
Jamu Selapan Mustika Ratu mengandungi :
  1. Galian Parem Wangi
  2. Pulih Balung Sumsum
  3. Tapel Raket Mustika Sejati
  4. Bubuk Bancar Air Susu
  5.  Pilis Wangi
  6. Parem Segar Sumyah
  7. Minyak Telon

Harga Pasaran : Rm131.90

Harga Promosi : Rm125.00

3 ) Set Bersalin Mak Bidan
Set Bersalin Lengkap Mak Bidan keluaran D'Herbs mengandungi :
  1. Pati Herba Mak Bidan
  2. Pilis & Param Mak Bidan
  3. Krim Panas Mak Bidan
  4. Kapsul Jamu Mak Bidan
  5. Minyak Telon
  6. Tungku Herba Mak Bidan
  7. Perawan Herba Herbal Wash

Harga Pasaran : Rm199.00

Harga Promosi : Rm155.00

4) Set Bersalin Ibu Halimah Mak Dara


Set Bersalin Ibu Halimah adalah hasil daripada amalan turun-temurun keluarga beliau, dan kini, ia diperkenalkan untuk kegunaan umum. Ramuan yang digunakan adalah 100% herba hutan hujan tropika dah tidak mengandungi bahan tiruan,manakala bengkung yang disediakan adalah bengkung tradisional Melayu. Set ini adalah lengkap untuk penggunaan 44 hari tempoh berpantang.

Harga Pasaran : Rm350.00

Harga Promosi : Rm310.00


5) Set Bersalin Confine Mum Premium


Set Ibu Bersalin Confine Mum Premium terhasil dari formula herba tempatan mengikut tradisi dan budaya masyarakat Malaysia. Mengandungi 9 produk di dalamnya sangat praktikal, dengan cara pengunaan yang mudah serta tanpa bau yang memeningkan. Sesuai untuk ibu bersalin normal atau pembedahan dan ia selamat untuk ibu menyusu bayi.

Harga Pasaran : Rm350.00

Harga Promosi : Rm290.00

6) Ubat Bersalin Afiat


Ubat Bersalin Afiat digunakan secara tradisional untuk wanita lepas bersalin yang serba lengkap untuk 44hari. Ubat Bersalin Afiat, pilihan wanita bersalin sejak turun temurun.

Harga Pasaran : Rm89.90

Harga Promosi : Rm75.00


7) Set Bersalin Amme Complete + Corset


Amme Complete Rahsia Kekal Jelita, Ramping Menawan Selepas Bersalin
Mengikut perubatan perbidanan dan Ayurveda, wanita selepas bersalin akan mengalami darah beku atau darah meroyan (blood poisoning) yang amat merbahaya di mana virusnya akan membunuh hormon wanita yang akan menyebabkan kurangnya hormon estrogen dalam badan. Ini akan menyebabkan wajah seseorang itu menjadi pucat dan lesu. Kemurungan selepas bersalin juga disebabkan penjagaan di dalam pantang yang tidak betul sehingga menyebabkan meroyan. Penjagaan selepas bersalin amat penting kerana dalam tempoh ini badan yang dahulunya mengembang akan mula mengecut dan ini merupakan waktu yang terbaik untuk menguruskan badan. Dengan penjagaan yang betul badan juga akan lebih segar dan bertenaga selepas selesai sahaja tempoh berpantang.
Pakej Amme Complete dari Sendayu Tinggi  merupakan produk lengkap untuk ibu-ibu selepas bersalin selama 60 hari. Pantang masyarakat Melayu adalah selama 45 hari. Tetapi pakej lengkap bersalin Ammy Complete dengan gabungan Perbidanan & Ayurveda disarankan pengambilannya selama 60 hari agar badan lebih bertenaga selain lebih langsing. Pakej lengkap ini amat mudah digunakan terutama bagi mereka yang pertama kali bergelar ibu. Ia memberikan penjagaan menyeluruh dari hujung rambut ke hujung kaki dalam penjagaan kesihatan dalaman dan luaran. Bagi yang pertama kali menggunakan pakej ini pastinya merasai perbezaannya yang ketara. Ia terdiri daripada 2 bahagian penjagaan iaitu dalaman dan luaran iaitu Penjagaan Dalaman (6 unit) dan Penjagaan Luaran (5 unit)
Harga Pasaran : Rm414.00
Harga Promosi : Rm385.00

7) Set Bersalin Salindah

“Set Lengkap Rencana Pemakanan Dan Rawatan Ibu Hamil Dari Awal Kehamilan Sehingga Habis Pantang”
Kita sedia maklum bahawa memang ramai wanita hamil yang mengalami masalah dari awal mengandung sehingga lepas bersalin. Selalunya bermula dengan alahan pada awal trimester pertama mengandung, kemudian masalah praeklampsia yang boleh menjejaskan kesihatan ibu dan anak, sehingga ada yang menghidap masalah meroyan selepas bersalin.Set Bersalin Salindah adalah penyelesaiannya dan sesuai untuk semua wanita hamil.
Harga Pasaran : Rm370.00
Harga Promosi : Rm315.00
8) Set Bersalin NV


Set bersalin Nv merangkumi produk penjagaan kesihatan dalaman untuk ibu-ibu sebaik sahaja melahirkan cahaya mata selama 44 hari. Ia bukan sahaja membantu memulihkan dan menguatkan badan wanita selepas bersalin malah mengembalikan kesegaran dan kecerian pada tubuh dan wajah.

Harga Pasaran : Rm498.00

Harga Promosi : Rm415.00


No comments:

Post a Comment